четвртак, 26. април 2018.

Хронологија владавине Стефана Немање и Стефана Првовенчаног

1166. Ст. Немања имао делимичну помоћ Византије
1168. Долази на престо, победивши брата
1172. Немања се придружује антивизантијској коалицији (Угарска, Млечани); поражен, иде у Цариград
1172-1180. Мирни односи са Византијом до смрти Манојла Комнина
1183. Савез са Угрима
1185. Подршка бугарским устаницима
1188/1189. Трагањем за подршком Светог римског царства
1189. Састанак са Ф. Барбаросом код Ниша
1190. Пораз на Морави; до тада Ст. Немања је својој држави придодао Метохију, Призрен, Дукљу, Горњи и Доњи Полог, Скопље
1190. Преговори-Стефан Немањић биће ожењен Евдокијом, синовицом Исака Анђела, највећи део територија остаје српској држави
1192/1193. Ратовање са Угрима због моравске долине.
1196. Повлачи се са престола Стефан Немања и оставља престо средњем сину Стефану

1198. Херцег Андрија напада српске земље Хум и Рашку и побеђује их
Окретање од Византије и тражење краљевске круне од папе Инокентија; Папа је желео да испуни то али због противљења угарског краља није; Вукан тражи исто краљевску круну али и сабор за барску архиепископију
1201/1202. Сукоби Вукана и Стефана; Стефан се разводи док Алексије Анђео има тешкоћа у држави
1202. Вукан и угарски краљ Емерик нападају Стефана; Србија у угарској титулатури, а за Вукана се тражи круна
1203. бугарски напад под Калојаном због угарско-бугарског супарништва; Оштри сукоби
крај 1204-почетак 1205. Стефан се враћа на престо; помирење браће и пренос моштију и нови српски светитељ
април 1204 - Пад Цариграда
1207. Смрт цара Калојана под Солуном
1208. Стрез и проблеми
1212. Убиство Стреза, брата бугарског цара Борила
1214. Сукоб са Епирцима
прва половина 1217. брак са Аном Дандало
крај августа 1217. Андрија, угарски краљ одлази у Свету земљу
после августа 1217. Крунисање Стефана Првовенчаног за краља српских и поморских земаља
Кћер Комненију треба да уда за албанског великаша Димитрија, који умире па се она удаје за његовог рођака Григорија Камону
1219-1220. Брак Радослава са Аном, ћерком Теодора Анђела
24. септембра 1228. Умире Стефан Немањић







4 коментара:

  1. Све захваљујући овом великом човеку званом Др Агбазара, велики чаролија која враћа радост у мене помажући ми да вратим свог љубавника који раскине са мном Пре четири месеца, али сада са мном уз помоћ др Агбазаре, велика љубавна чаролија цастер. Захваљујемо му се и ви можете да му се обратите за помоћ ако вам је потребан за време невоља преко: ( agbazara@gmail.com ) ИЛИ Вхатсапп га на: ( +2348104102662 )

    ОдговориИзбриши
  2. Dobar dan svima koji budu citali ovo sto pisem za ovu zenu, damu, i veliku gospodju koja mi je pomogla jako puno. Imala sam problema. Sa svojim suprugom koji je bio jako opasan tukao me je svaki dan bio je pijanac godinama. Sve je pare popio ostavio me je samu sa decom. I ja nisam znala sta da radim i nasla sam ovu zenu koja mi je STVARNO, ALI STVARNO POMOGLA. Moj muz se poravio ne pije vise ne svadjamo se vise i opet smo zajedno. Ako i vi imate neki problem njoj se javite na viber
    +381 6110 14 283

    ОдговориИзбриши
  3. Dobar dan svima koji budu citali ovo sto pisem za ovu zenu, damu, i veliku gospodju koja mi je pomogla jako puno. Imala sam problema. Sa svojim suprugom koji je bio jako opasan tukao me je svaki dan bio je pijanac godinama. Sve je pare popio ostavio me je samu sa decom. I ja nisam znala sta da radim i nasla sam ovu zenu koja mi je STVARNO, ALI STVARNO POMOGLA. Moj muz se poravio ne pije vise ne svadjamo se vise i opet smo zajedno. Ako i vi imate neki problem njoj se javite na viber
    +381 6110 14 283

    ОдговориИзбриши
  4. Zelim da se zahvalim Gospodji Almini ja sam majka sa troje dece zivela sam u braku 5 godina i taj brak nije opstao jer mi je muz bijo teski alkoholicar tukao me , maltretirao tero od kuce deci nikad nista nije pruzijo isla sam kod razne vracarama gatarama i sve dok dok mi je kuma nije preporucila gospodju Alminu koja zna svoj posao prvim pozivom osetila sam veliku vribraciju jer sam osetila da zena zna i ume ispricala sam joj celu moju zivotnu pricu i u roku sedam dana resila je moj problem sada sam srecna sa svojom decom i uspesno sam zaposlena evo broj telefona pozovi te je i uverite se u njene posobnosti broj vibera wcp +381611567923

    ОдговориИзбриши