субота, 7. јул 2018.

Интервју са кнезом Лазаром (ученички домаћи задатак)

Наставник историје је задао домаћи задатак да ученици напишу интервју са неком историјском личношћу из времена распада Српског царства. Ученик је изабрао кнеза Лазара.
Поставка задатака: Неким чудом кнез Лазар се појавио 2018. године у Србији, ученик је добио задатак да уради интервју са њим. 
Исход: Ученици ће истраживањем савладати градиво и стицати истраживачко искуство.
Фреска кнеза Лазара из Љубостиње
1. Када и где си се родио? Родио сам се 1329. у Прилепцу код Новог Брда
2. Ко је убио султана Мурата у Косовској бици? Милош Обилић.
3. Када се одиграла Косовска битка и где? Одиграла се 15. (28) јуна 1389. на Видовдан. На територији Вука Бранковића.
4. Коју улогу на двору цара Душана си имао ти,  а коју твој отац? Ја сам био ставилац, а мој отац виноточ и логотет-управник владареве канцеларије.
5. Које године си добио титулу кнеза? Између 1363. и 1365.
6. Када је дошло до измирења Српске патријаршије са цариградском Васељанском патријаршијом? 1375.
7. Од кога си све тражио помоћ за Косовску битку? Од краља Твртка и преко свог зета Николе Горјанског од Мађара.
8. Ко ти је била жена и када си се са њом оженио? Била је књегиња Милица. Оженио сам се њом 1353. године.
9. Да ли си учествовао у некој бици против Мрњавчевића? Да. Никола Алтомановић, цар Урош  и ја смо се 1369. нашли на Косову пољу против Мрњавчевића. Уроша су заробили, Никола је једва преживео, а ја сам побегао.
10. Да ли си ујединио властелу након Душанове смрти? Да, јесам.
11. Колико си имао година када си се крунисао? Имао сам 17.
12. Да ли си и ти обласни господар? Јесам. Након што се показало да Урош не може да води велику државу, многобројни великаши почели су да граде територије за себе и уследиле су унутрашњи сукоби и цепања територија. У неком тренутку и ја сам постао обласни господар, све моћнији након изненадне смрти последњег цара династије Немањић.
13. Како је дошло до Косовске битке? Тако што је Мурат I написао повељу да хоће да му се предају српске области, Ја то нисам хтео и због тога се десила битка.
14. Како си доспео на двор цара Душана? Зато што је Душан хтео да се одужи мом оцу за све што је учинио . Мој отац је хтео да доведе мене што му је и Душан  дозволио.
15. Како си убијен? Када се српска војска разишла заробили су мене и моје племство. Бајазит ми је одрубио главу.
16. Колико си имао деце? Седморо. Два дечака и пет девојчица. Синови су ми се звали Вук и Стефан. Ћерке сам удавао за властелу.




Нема коментара:

Постави коментар